Tamaris: herkenbare mode van hoge kwaliteit
Tamaris is een onderdeel van de Duitse Wortmann Schuh-groep die in 1967 het levenslicht zag en werd opgericht door Horst Wortmann. Het merk Tamaris werd pas gelanceerd vele jaren later, maar is in geen tijd zowat het bekendste merk van Europa geworden. Met een collectie die bestaat uit damesschoenen, tassen en sieraden is de doelgroep niet ver te zoeken: de moderne, dynamische vrouw. Een vrouw die een actieve levensstijl heeft en verschillende interesses heeft. Een vrouw die op zoek is naar kwaliteit waarmee ze ook echt buiten kan komen met trots. Het geheim van het succes? Tonnen reclame en de visie dat om succesvol te zijn je altijd net een beetje meer moet doen dan een ander. Vandaag de dag worden de producten van Tamaris in meer dan 70 landen verkocht.
Schoenen en tassen voor elke gelegenheid
Het Duitse merk heeft eigenlijk drie lijnen die elk een ontzettend herkenbare stijl hebben. De Tamaris collectie bestaat uit schoenen die je kan omschrijven als elegant en zakelijk. Leer voert de boventoon en deze zijn geknipt voor dagelijks gebruik. Draagcomfort en een goede pasvorm zijn ontzettend belangrijk. Tamaris Trend richt zich dan weer op een meer casual stijl en meer diverse materialen. Dit is ook de collectie waarmee je echt op de laatste trends in kunt haken, en in één woord jeugdig is. Tamaris Active richt zich op vrouwen met een actieve levensstijl die comfort zoeken. Platte hakken en flexibele zolen zijn de regel. Elk seizoen opnieuw worden er nieuwe collecties gelanceerd waardoor je altijd de ruimte hebt jouw eigen stijl te ontwikkelen.
Innovatie, elegantie en comfort bij Tamaris
Naast het gebruik van kwalitatieve materialen en reclame investeert men bij het merk ook heel wat in innovatie. Om maar een voorbeeld te geven over de topics waar onderzoek naar gedaan wordt: op naaldhakken je evenwicht bewaren. Waar in de beginjaren uitsluitend schoenen verkocht werden is de collectie de laatste jaren uitgebreid met tassen, sieraden en andere accessoires. Naast elk type schoen kan je dan ook in een van de 14.000 verkooppunten elk type tas op de kop tikken. Een clutch, een weekendtas, shopper of gewoon een rugzak? Het kan allemaal. De constante? De elegante stijl en kwaliteitsvolle productie die zo typisch is voor Tamaris.